Páginas

martes, 11 de enero de 2022

Autobusos Tilling-Stevens, adquirits per la Compañía General de Autobuses de Barcelona, S.A. 1922.

 

Autobusos Tilling-Stevens, arribats d'Anglaterra i adquirits per la Compañía General de Autobuses de Barcelona, S.A.  Maig de 1922. Fot: Brangulí.
El 22 de març del 1922, es va constituir la societat mercantil Companyia General d'Autobusos de Barcelona, S.A. (CGA), dirigida per Alfredo Arruga Liró, i amb la concessió de cinc línies atorgades al juny de 1921 a Antonio Antich. La CGA estava domiciliada a la Plaça de Catalunya, 9 i el seu primer garatge va ser al carrer Nàpols.
Per la nova companyia es van interessar les firmes angleses associades Vickers Ltd., i la Tilling Stevens Motor Ltd., davant l'oportunitat d'obrir un nou mercat, i sent aquesta darrera el principal proveïdor de la CGA, subministrant autobusos complets, primer, i més endavant quan la companyia va establir els seus tallers al Poble Nou (Luchana), xassís i motors.
Autobús Tilling-Stevens de la Compañía General de Autobuses de Barcelona, S.A., de servei als banys. Plaça Catalunya 1922. Fot: Brangulí.
A la primavera de l'any 1922 van arribar per via marítima els quatre primers autobusos adquirits a Tilling Stevens Ltd. A l'autobús número 1, se li va assignar la matricula B.8300, seguint fins al 8303 correlativament fins al quart.
Els cotxes, amb imperial descobert, van estar decorats en color vermell durant tota la seva existència, tenien 43 places, totes assegudes. No permetent viatgers drets, especialment a l'imperial, on un excés de càrrega podia afectar l'estabilitat del vehicle als revolts.
Autobús Tilling-Stevens de la Compañía General de Autobuses de Barcelona, S.A., de servei als banys. 1922-25. Fot: Brangulí.
Poc després de la seva arribada va començar la seva circulació en una línia provisional als banys de la Barceloneta, en aquests primers serveis, els autobusos encara presentaven la seva configuració original amb orientació per a conducció per l'esquerra.
Abans de la inauguració oficial a l'octubre d'aquell any seria modificada la plataforma del darrere donant a l'escala orientació d'accés per la dreta, però la cabina de conducció es mantindria a la dreta, cosa que seguiria a les unitats següents a rebre. Les següents, arribades aquell any, van arribar al port de Barcelona amb l'escala orientada a la dreta com es pot veure a la fotografia següent. Descàrrega de nous autobusos Tilling Stevens al port de Barcelona.
Les primeres circulacions estivals servirien per formar el personal, i així dissabte, 14 d'octubre de 1922, s'inauguraria la primera línia oficial: la Circumval·lació A, que seria també pionera a circular per la Via Laietana.
Les cinc línies de la concessió van ser:
Línia A: Diagonal-Estació MZA
Línia B: Sants-San Martí.
Línia C: Drassanes-San Andrés.
Línia D: Gràcia-Barceloneta.
Línia E: Provença/Urgell-Estació Nord
A elles se n'afegirien de noves posteriorment.
Autobus que cobria el trajecte de Sant Adrià a l'Hospitalet. 1922.



No hay comentarios:

Publicar un comentario